Lykia Yolu

24 juni 2015

We worden voor de wandeling van vandaag afgezet op een onverhard weggetje vlak bij het antieke aquaduct van Delikkemer vanwaar we terugwandelen naar Patara. We  beklimmen het aquaduct dat daar een vallei overbrugt en genieten daar van het mooie uitzicht. 2000 jaar geleden bracht dit aquaduct  drinkwater naar Patara terwijl het dorpje dat nu moet ontberen. We lopen door het bos en passeren en plek met tientallen bijenkasten. Deels lopen we tIjdens deze wandeling over het oude aquaduct. Na een heuvel te zijn overgetrokken hebben we prachtig zicht van bovenaf op de ruïnes van het antieke Patara en het zilveren zandstrand verderop. We dalen af richting de oude stad die we andermaal gaan bekijken en kopen in het muzeumshopje een boek over de Lycische kunst. We lopen door naar het strand en eten wat in het strandrestaurant. Na een uurtje of twee zonnen en zwemmen  nemen we een taxi terug naar Pantara (de dolmus was net weg !). Die avond krijgen we een lekker visje van de barbecue en kuieren we na het eten nog even door het vriendelijke dorpje. Er is eigenlijk maar één straatje met restaurants en zelfs een heuse dorpscamping pal aan de weg. Je waant je in een tijdperk waar het massatoerisme nog moest worden uitgevonden. We kopen nog wat fruit voor de wandeling van morgen en pinnen wat TL bij de enige automaat van het dorp.